REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DNŞ.
İlkokul ve Ortaokul Rehberlik Yaklaşımımız
BIS Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik (PDR) Birimi olarak, rehberlik çalışmalarımızı öğrencilerimizin gelişimini temel alarak; okul, aile ve öğrenci iş birliğine dayalı şekilde yürütmekteyiz. Amacımız; öğrencilerimizin psikolojik sağlamlık, özgüven, olumlu benlik algısı, etkin iletişim ve problem çözme becerilerini destekleyerek sağlıklı bireyler olarak gelişimlerini sürdürmelerine yardımcı olmaktır.
Gelişimsel ve Önleyici Rehberlik
İlkokul ve Ortaokul düzeylerinde rehberlik hizmetlerimiz, öğrencilerin içinde bulundukları gelişim dönemlerinin özelliklerine uygun şekilde planlanır:
-
İlkokul dönemi, öğrencinin ilk bağımsızlık deneyimlerini yaşadığı bir süreçtir.
-
Ortaokul dönemi ise bireyselleşmenin başladığı, kimlik gelişiminin hızlandığı bir evredir.
Her iki düzeyde de öğrencilerimizin sosyal-duygusal gelişimlerini gözlemleyerek, gerek bireysel gerek sınıf düzeyinde rehberlik çalışmaları uygulanır. Rehberlik anlayışımız, gelişimsel, kapsayıcı ve ihtiyaç temelli bir yaklaşımla yapılandırılmıştır.
Yıllık Planlamalar ve Etkinlikler
-
Ağustos ayının son haftasında, öğrenciler için oryantasyon etkinlikleri, veliler için bilgilendirme toplantıları düzenlenir.
-
Her ay, öğrencilerin sosyal ve bireysel gelişimlerine yönelik veli seminerleri ve buna bağlı olarak rehberlik bülteni yayımlanır.
-
Eğitim-öğretim yılı boyunca, sınıf ve branş öğretmenleri ile düzenli toplantılar yapılarak, öğrencilerin akademik ve duygusal gelişimi PDR birimi tarafından izlenir.
-
Velilerle düzenli paylaşım amacıyla aylık bilgilendirme mektuplarında rehberlik faaliyetlerine yer verilir.
Öğrenci Kabul Süreci
BIS Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi, kayıt-kabul sürecinde aday öğrenci mülakatlarını ve aile görüşmelerini gerçekleştirir. Gözlem ve değerlendirmeler sonucunda Aday Öğrenci Kabul Kurulu’nda görev alarak yerleştirme sürecine katkı sağlar.