ORTAOKUL
BIS Ortaokulunda 10 ila 13 yaş arası öğrencilere eğitim verilmektedir. Benzersiz akademik programımız, öğrenciler için son derece başarılı bir okul deneyimi sağlar. "Öğrencinin ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş öğrenme" ortamı oluşturuluyor. Böylece öğrenme hızı farklı olan öğrenciler, hem akademik hem de sosyal olarak zorlanmadan kendi hızlarında gelişmek üzere yetiştiriliyor.
Öğrenme Ortamımız
BIS Ortaokulu'nun kendine özgü öğrenme programında ana konular hazırlanır ve bu konular her sınıf düzeyinde tekrarlanır. Bu ana konuların tekrar edilmesi ve her işlenişte yenilerinin eklenmesi öğrenciler için daha iyi bir öğrenme ortamı yaratır ve öğrenciler öğrendikleri bilgileri kullanma şansı elde ederler. Öğrenciler yabancı dillerini aktif olarak kullanırlar ve okulun çok uluslu ortamında İngilizce iletişim kurarlar. Bu uygulama, İngilizceyi içselleştirmelerine ve dili günlük yaşamlarına uyarlamalarına yardımcı olur.
Çok kültürlü öğrenme ortamı ile öğrencilerimiz, farklı kültürleri, dilleri ve değerleri takdir eden ve kutlayan, iyi iletişim becerilerine sahip, dengeli ve pozitif bir dünya vatandaşı olurlar.
İkinci Dil Olarak İngilizce (ESL)
İngilizce öğrenme desteğine ihtiyaç duyan öğrencilerimize ESL çalışmaları sağlanmaktadır. ESL'de, öğrenciler kendi seviyelerindeki diğer öğrencilerle küçük gruplar halinde, deneyimli ESL öğretmenlerimiz ile çalışırlar.
Türkçe Akademik Destek
Ek desteğe ihtiyacı olan tüm Ortaokul öğrencilerimize Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler derslerinden etüt çalışması yapılmaktadır. Bu derslerde, öğrenciler kendi seviyelerindeki diğer öğrencilerle küçük gruplar halinde, deneyimli branş öğretmenlerimiz ile birlikte çalışırlar.
Akademik Kadro
BIS'in tüm öğretmenleri, çocukların ihtiyaç ve isteklerine duyarlıdır. Her çocuğun bireysel olarak kişisel ihtiyaçlarının olduğunu fark ederler ve öğretmenlerimiz bu ihtiyaçları karşılamak için farklı ortamlar oluştururlar. Öğretmenlerimiz her öğrenciyi gözlemleyerek kişisel gelişimini takip eder, analiz eder ve gelişimini destekleyici etkinlikler planlar. Herhangi bir öğrenci ilgili endişeleri olduğunda okulumuzun uzmanlarıyla iletişime geçerek, velileri tüm süreç hakkında bilgilendirirler.
Akademik kadromuz, lisans derecesine sahip, deneyimli, başarılı, anadili İngilizce ve Türkçe olan öğretmenlerden oluşmaktadır. Tüm öğretmenlerimiz gelişime ve yeniliğe açık; uzmanlık alanındaki gelişmeleri takip eder ve teorileri uygulayarak öğrencilere öğretmeye çalışırlar. Amaçları, öncelikle kendilerini ve meslekleri ile ilgili bilgilerini geliştiren sorgulayan bireyler yetiştirmektir.
Öğrenci Yaşamı
Deneyim yoluyla öğrenmenin teşvik edildiğine ve bunun da genç öğrencilerimizin gelişimini olumlu yönde etkilediğine inanıyoruz. Öğretmenlerimiz, öğrencinin ilgisini çekmek ve katılımını artırmak için bu deneyim edinme ortamını desteklemektedir. Bu nedenle her çocuğun bireysel olarak seçebileceği alanlar oluşturarak öğrencilerimiz için öğrenme ortamını zenginleştiriyoruz.
BIS Ortaokulunda da bu zenginleşme proje, etkinlikler, şehir içi gezilerle sağlanmaktadır. Öğrencilerin sorumluluk duygularını geliştirmeye yönelik etkinlikler ve geziler planlanır. Öğrencilerin bireysel sorumluluk göstermelerini gerektiren iç ve dış mekan projeleri yürütülür.
Tüm okullarımızın öğrencileri ortak deneyim ve diğer etkinliklerde İngilizce kullanarak iletişim kurarak üç ana alanda kendilerini geliştirmektedir; insan ilişkileri, iletişim becerileri ve yabancı dil kullanımı. Okulumuzun çok uluslu yapısı, deneyim zamanını öğrencilerimiz için kültürlerarası, sosyal, eğlenceli ve anlamlı bir zaman dilimi haline getirmektedir.
Özel ihtiyaçlar
Branş öğretmenleri her öğrenciyi ayrı ayrı gözlemler ve akademik-duygusal ilerlemelerinin yolunda olup olmadığını kontrol eder. Bir öğrenciyle ilgili endişeleri varsa, Özel Eğitim İhtiyaçları ve Kaynaştırma Liderimiz ile iletişime geçerler. Özel Eğitim Birimi uzmanımız daha sonra ders, teneffüs, öğle yemeği ve mola saatlerinde öğrenciyi gözlemler. Bu gözlemler ilgili öğretmen ve öğrenci velisiyle paylaşılır ve gerekli yönlendirme yapılır.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi
BIS Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü olarak velilerimiz ile öğrencimizin gelişimi temel alınarak karşılıklı güven, pozitif iletişim ve işbirliğine dayalı bir anlayış benimsemekteyiz. Öğrencilerimizin iyi olma halini, sosyal ve duygusal gelişimlerini önemsemekteyiz. BIS Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü olarak, bir çocuğun iyi bir okul deneyimi kazanmasındaki en önemli üç faktörün; okul, aile ve çocuk işbirliği ile başarıldığına inanmaktayız.
Ortaokul, çocukların becerilerinin ve yeteneklerinin gelişmesinde rol alan en önemli dönemlerden biridir. Aynı zamanda, çocukların duygularının, kişiliklerinin, isteklerinin, ihtiyaçlarının ve fiziksel özelliklerinin değiştiği de bir dönemdir. İlkokul ile başlayan ayrışma süreci, ortaokulda bireyselleşme süreci ile şekillenmektedir. Bu dönemde öğrencilerimize psikolojik sağlamlık kazandırmak ve sağlıklı gelişim gösterebilmeleri adına destek olmaktayız.
Tüm öğrencilerimiz için, Ağustos ayının son haftasında, öğrenci ve öğretmenlerimizle ile oryantasyon etkinlikleri gerçekleştirirken, velilerimizle de bilgilendirme toplantıları yapmaktayız.
BIS Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü olarak yaptığımız gözlemler sonucunda önleyici rehberlik adına veli, öğrenci, öğretmen işbirliğiyle toplantılar planlayıp, konuyla ilgili rehberlik çalışmaları yürütmekteyiz.
Gelişimsel rehberlik olarak öğrencilerimizin, özgüven ve olumlu benlik algısı geliştirmeleri, etkin iletişim ve problem çözme becerilerinin kazandırılması için öğrencilerimize destek olmaktayız.
Bireyin gelişimsel ihtiyaçlarını ön planda tutan bir rehberlik anlayışı ile öğrencilerin içinde bulundukları gelişimsel dönemlerinin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik kapsayıcı rehberlik anlayışını benimsemekteyiz.
BIS Ortaokulunda, her ay öğrencilerimizin sosyal, duygusal ve bireysel gelişimlerine yönelik veli rehberliği seminerimiz düzenlenmektedir. Seminer konusu ile ilgili rehberlik bülteni hazırlanmakta ve velilerimiz ile paylaşılmaktadır. Ayrıca, her ay veli bilgilendirme mektubunda , Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünün etkinlikleri yer almaktadır.
Eğitim öğretim yılı süresince ayda bir kez sınıf ve branş öğretmenleri ile gündemli toplantılar yaparak her öğrencimizin akademik, sosyal ve psikolojik gelişimini rehberlik birimi olarak takip etmekteyiz. Öğrencilerimizin, Ortaokul yaşam ve gelişim becerilerini sınıf ve branş öğretmenlerimizle iş birliği içerisinde planlamalar yaparak, geliştirmeleri için onlara destek olmaktayız.
BIS Kayıt-kabul sürecinde, okul yönetimi ile işbirliğinde çalışılır, aday öğrenci mülakatları ve aile görüşmeleri Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü tarafından gerçekleştirilir. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü aday öğrenci kabul kurulunda görev alır.
Ebeveynlerle İş birliği
Ağustos ayının son haftasında her yıl grubu için oryantasyon toplantıları düzenlenmektedir. Veliler, öğretmenler ve öğrenciler okul açılmadan önce bir araya gelirler. Öğretmenler ve okul idaresi tarafından velilere bilgi verilirken, öğrenciler sınıf arkadaşlarıyla tanışma ve etkinlikler yapma şansına sahip olurlar.
Eylül, Aralık ve Mart aylarında düzenlenen Veli Toplantıları, veli ile sınıf-branş öğretmenlerine öğrencilerin ihtiyaçlarını ve gelişimini paylaşma fırsatı verir. Velilerimiz, MEB & Kazanım Değerlendirme Sınavı sonuçları hakkında düzenli olarak bilgilendirilir.
Okul Aile Birliği, sınıf temsilcileri ve arzu eden tüm velilerimizle, her çeyrek dönemde, gündemli toplantılar gerçekleştirilir. Velilerin düşüncelerini ve önerilerini okul yönetimi ile paylaşmalarına olanak tanınır.
Okul Aile Birliği (OAB) üyeleri ve okul yönetimi tarafından düzenlenen etkinlikler, geziler ve bağışlarla işbirliği yaparak okulumuza, içinde yaşadığımız topluma, ihtiyaç sahibi öğrencilere ve okulumuzun ihtiyaçlarına faydalı olmak için işbirliği içinde çalışmaktadır. Okul misyonuna uygun yapılan çalışmalar ile, öğrenciler ve veliler BİSİ Ailesi'nin birer parçası haline gelmektedir.
Ortaokulda Bilgi Paylaşımı
Ortaokulda gerçekleştirilen etkinliklerle ilgili haber ve fotoğraf paylaşımları için, bir önceki ayda gerçekleşen etkinliklerin ayrıntılarını içeren ve bir sonraki ay yapılacak etkinlikleri bildiren aylık veli bülteni hazırlanır. İletişim Direktörü, Müdür Yardımcıları ve Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi de, ihtiyaçlar dahilinde velilerimizi bilgilendirirler.
Kampüsümüzde bültenlerin, güncel mektupların ve yemek menüsünün sergilendiği Veli Duyuru panoları bulunmaktadır.
Sertifikalar ve Ödüller
Öğrenciler her hafta, akademik başarıların yanı sıra kişisel, sosyal ve duygusal başarıları kutlamak için Sınıf Öğretmenleri tarafından Haftanın Öğrencisi sertifikasını almak üzere seçilir. Branş öğretmenleri de Haftanın Öğrencisi sertifikaları vermeyi tercih edebilirler.
Yıl sonunda, Ortaokulda öğrencilere özel başarı ve yetenekler için sertifikaların verildiği özel Ödül Törenleri düzenlenir.
ORTAOKUL
Elbette! Aşağıda metninizin yalnızca Türk Milli Eğitim Sistemi (MEB) temelinde çalışan bir okul anlayışıyla kurumsal, sadeleştirilmiş ve netleştirilmiş versiyonu yer almaktadır: BIS Ortaokulu, 10–13 yaş arası öğrencilere yalnızca Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) müfredatı doğrultusunda eğitim verir. Eğitim anlayışımız, öğrencilerin bireysel öğrenme hızlarına ve ihtiyaçlarına uygun, farklılaştırılmış ve kişiselleştirilmiş bir yaklaşım sunar. Amacımız, her öğrencinin akademik, sosyal ve duygusal gelişimini kendi potansiyeli doğrultusunda desteklemektir. BIS Ortaokulu'nda, MEB kazanımları çerçevesinde yapılandırılmış tematik ve tekrar temelli ders planlarıyla bilgi kalıcılığı ve uygulama becerisi sağlanır. Tüm öğrenciler, Türkçe dilinde eğitim alır ve öğrenim süreçleri aktif, destekleyici sınıf ortamlarında yürütülür. Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler gibi temel derslerde ek desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerimiz için küçük gruplar hâlinde etütler düzenlenir. Bu destekler, alanında uzman branş öğretmenleri tarafından yürütülür. Öğretmen kadromuz, lisans mezunu, deneyimli, alanında yetkin ve gelişime açık eğitimcilerden oluşur. Öğrencilerin bireysel gelişimleri düzenli olarak izlenir, gelişim süreçleri raporlanır ve velilerle paylaşılır. Gerekli durumlarda, rehberlik ve özel eğitim uzmanları ile koordineli çalışılır. Ortaokul düzeyinde; atölye çalışmaları, tematik projeler ve şehir içi gezilerle öğrencilerin sorumluluk alma, takım çalışması ve yaratıcılık gibi becerileri geliştirilir. Öğrenciler, hem sınıf içinde hem açık alanlarda aktif öğrenme deneyimleri yaşar. BIS Rehberlik Servisi; öğrencilerin sosyal, duygusal ve psikolojik gelişimlerini izler ve destekler. Gelişimsel rehberlik yaklaşımıyla öğrencilerin özgüven, iletişim ve problem çözme becerilerini güçlendirmek amaçlanır. Aileler ile iş birliği içinde yürütülen çalışmalar; seminerler, bireysel görüşmeler ve gözlem raporları ile desteklenir. Oryantasyon haftasında veli bilgilendirme toplantıları düzenlenir. Sınıf ve branş öğretmenlerinin gözlemleri doğrultusunda, özel eğitim ihtiyacı belirlenen öğrenciler için Özel Eğitim ve Kaynaştırma Birimi devreye girer. Bireysel gözlemler sonucunda gerekli yönlendirmeler ailelerle paylaşılır ve öğrencinin gelişimine yönelik planlama yapılır. Her eğitim yılı başında düzenlenen oryantasyon toplantıları ile başlayan veli iletişimi; dönemlik veli toplantıları, bilgilendirme bültenleri ve Okul Aile Birliği görüşmeleriyle yıl boyunca devam eder. Veliler, MEB tarafından uygulanan kazanım değerlendirme sonuçları ve bireysel gelişim süreçleri hakkında düzenli bilgilendirilir. Aylık hazırlanan bültenlerde, gerçekleşen ve planlanan etkinliklere yer verilir. Duyuru panoları ve dijital iletişim araçları ile güncel bilgilendirme yapılır. Velilerimize rehberlik birimi tarafından hazırlanan tematik bültenler de düzenli olarak iletilir. Öğrencilerimiz; akademik başarılarının yanı sıra sosyal, duygusal ve kişisel gelişim alanlarında da takdir edilir. Her hafta “Haftanın Öğrencisi” sertifikaları verilir, yıl sonunda ise özel yetenek ve başarıları ödüllendiren törensel bir etkinlik düzenlenir. BIS Ortaokulu’nda eğitim sadece Türk Milli Eğitim müfredatına uygun olarak yürütülmektedir.ChatGPT:
BIS Ortaokulu: MEB Temelli Eğitimle Güçlü Gelecek
Öğrenme Ortamı
Akademik Destek
Akademik Kadro
Deneyimsel Eğitim ve Proje Temelli Öğrenme
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Özel Eğitim Desteği
Veli İş Birliği
Bilgi Paylaşımı ve İletişim
Sertifikalar ve Ödüller
Hedefimiz; millî değerlerine bağlı, özgüvenli, üretken ve sorumlu bireyler yetiştirmektir.